2 Μαρ 2023

Η διαδρομή για την ανάβαση/μεταφορά των τεράστιων ανεμογεννητριών

Η διαδρομή για την ανάβαση/μεταφορά των τεράστιων ανεμογεννητριών, όπως προβλέπεται από την ΜΠΕ του έργου για τον ΑΣΠΗΕ στη θέση ΤΟΥΡΛΑ – ΒΛΙΤΟΤΣΟΥΑΡΟ, είναι μια διαδρομή από τα 250μ υψόμετρο έως τα 1900 μ., μια διαδρομή που ακολουθεί αγροτικούς και δασικούς δρόμους με διαπλατύνσεις και ποικίλες παρεμβάσεις, με νέες διανοίξεις δρόμων και κοπή δέντρων, δίπλα στα χωριά, χωρίς γεωλογικές μελέτες, ούτε γεωτεχνικές (πρανή, κλίσεις, μέτρα προστασίας από κατολισθήσεις), αλλά ούτε και υδρολογικές, μια διαδρομή χωρίς μελέτη οδοποιίας των προς βελτίωση και των νέων οδών που θα διανοιχθούν.

Οι κοινότητες και το Δημοτικό Συμβούλιο Λαμίας είναι άραγε ενημερωμένο;

 3.2.2.1 Δρόμος πρόσβασης και οδικό δίκτυο αιολικού πάρκου

Α. Παρεμβάσεων στο οδικό δίκτυο μετά την Ε.Ο. Λαμίας - Καρπενησίου

Όσο αφορά την

μεταφορά των τμημάτων των Α/γων με τα ειδικά οχήματα, μετά την Ε.Ο. Λαμίας - Καρπενησίου μετά τον οικισμό Τ.Δ. Καστρίου και ακολουθώντας τον επαρχιακό δρόμο προς Μεσοποταμία, πριν τον οικισμό ακολουθεί δρόμο αναδασμού για 1800μ. περίπου έως συναντήσεως πέρασμα εντός του αναχώματος του ρέματος Βίστριζας που χρησιμοποιείται το καλοκαίρι για τη διέλευση των αγροτικών και βαρέων οχημάτων που δεν μπορούν να διέλθουν τη γέφυρα Βίστριζας (στα τμήματα αυτά δεν απαιτείται καμιά παρέμβαση). Για τα υπόλοιπα οχήματα που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του έργου θα χρησιμοποιούν το επαρχιακό δίκτυο.

Τμήμα Α1-Τ1

Γίνεται βελτίωση τμημάτων του υφιστάμενου δρόμου μήκους 3.071,40 μ. ενώ δεν θα πραγματοποιηθεί καμία επέμβαση στα 200 μ. από τη ΧΘ. 0+270 εώς τη ΧΘ. 0+470 που διέρχονται εντός του χειμάρρου και θα ακολουθήσει τη υφιστάμενη πρόχειρη διάβαση που δημιουργείται κάθε χρόνο κατά τους θερινούς μήνες για την διέλευση των αγροτικών και βαρέων μηχανημάτων (μια και η μεταφορά θα γίνει κατά τους θερινούς μήνες ) όπου θα διέρχεται το λιγοστό νερό. Στη συνέχεια ακολουθείται ο δασο-αγροτικός δρόμος με μικρές παρεμβάσεις έως συναντήσεως της επαρχιακής οδού Λ. Υπάτης - Σπερχειάδας (στα 517 μ. από τη ΧΘ. 2+367 εώς τη ΧΘ. 2+884 δεν απαιτείται καμιά επέμβαση λόγω της ευθυγραμμίας και αυξημένου πλάτους και στα τελευταία 150.0 μ. πραγματοποιείται νέα διάνοιξη για την σύνδεση με την Επαρχιακή οδό) την οποία ακολουθεί με κατεύθυνση προς Σπερχειάδα έως το Λιασκοβόρεμα στην οποία δεν απαιτείται καμιά επέμβαση.

Τμήμα Α2-Τ2

Πριν το ρέμα Λιασκοβόρεμα στη περιοχή Μπίρλιας ακολουθεί δασοαγροτικό δρόμο μήκους 3.712,80 μ. στον οποίο γίνεται βελτίωση με κατεύθυνση προς Λυχνό, όπου συναντά τον ασφαλτωμένο δρόμο Μεσοχώρι – Λυχνού τον οποίο ακολουθεί για 400μ. με κατεύθυνση προς Λυχνό.

Τμήμα Α3-Τ3

Πριν τον οικισμό Λυχνό για την παράκαμψη του οικισμού ακολουθεί υφιστάμενο δασόδρομο με βελτίωση για μήκος 534,07 μ. στην αρχή και  ν έ α   δ ι ά ν ο ι ξ η   για το υπόλοιπο μήκος 1.052,38 μ. και καταλήγει στον επαρχιακό δρόμο Λυχνού – Καστανιάς τον οποίο ακολουθεί έως πριν τον οικισμό Καστανιάς. Ακόμη, στον Α3 – Τ3 διανοίγονται νέα τμήματα Λ.Α.Κ. 1.1 και Λ.Α.Κ. 1.2 περίπου στις Χ.Θ. 0+510 και Χ.Θ. 0+730 μήκους 44,75μ. και 44,15μ. αντίστοιχα για κίνηση των οχημάτων σε οπισθοδρομία – εμπροσθοδρομία.

Τμήμα Α4-Τ4

Σε σημείο της επαρχιακής οδού για την παράκαμψη του οικισμού Καστανιά πραγματοποιείται  ν έ α   δ ι ά ν ο ι ξ η  μήκους 1.115,00 μ. και καταλήγει άνωθεν του οικισμού Καστανιάς στην επαρχιακή οδό Καστανιάς - Νεοχωρίου. Από το σημείο αυτό και μετά ακολουθείται η επαρχιακή οδός για μήκος 9,8 χλμ. έως 200μ. πριν τον οικισμό Νεοχωρίου.

Επιπλέον παρεμβάσεις απαιτούνται με διαμόρφωση των πρανών, κ ο π ή   δ έ ν δ ρ ω ν   και κατασκευή παρακαμπτήριων ελιγμών και  κ υ ρ ί ω ς   σ τ α   ρ έ μ α τ α  με μικρές ακτίνες καμπυλότητας που απαιτείται η επέκταση και ενίσχυση των υφιστάμενων τεχνικών.

Α. στους ελιγμούς στον επαρχιακό δρόμο Καστανιάς – Νεοχωρίου μετά τον Δρόμο Α3-Τ3 που απαιτούνται άλλες 6 ζώνες επέμβασης Λ.Α.Κ. 1.3 - 1.8 και μία ζώνη Διαπλάτυνσης 1.

Β. στους ελιγμούς στον επαρχιακό δρόμο Καστανιάς – Νεοχωρίου μετά τον Δρόμο Α4-Τ4 που απαιτούνται με τη σειρά μία ζώνη Διαπλάτυνσης 2, άλλες 2 ζώνες επέμβασης Λ.Α.Κ. 1.9 και 1.10 και άλλες 17 ζώνη Διαπλάτυνσης 3-19.

Β. Δρόμος Πρόσβασης προς το Α/Π (από την επαρχιακή οδό στο Α/Π)

Τμήμα Α5-Τ5

Για την προσέγγιση του Α/Π από την επαρχιακή οδό Καστανιάς Νεοχωρίου θα  β ε λ τ ι ω θ ε ί   υφιστάμενος δασόδρομος προς Αγίους Αποστόλους μήκους 7.533,00 μ. που διέρχεται εντός του Α/Π και θα απαιτηθεί η   δ ι ά ν ο ι ξ η   6 ζωνών επέμβασης Λ.Α.Κ. 5.1 – 5.6.